حقایق باورنکردنی از حیوانات که تابحال نمی دانستید!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

واقعیت هایی از حیوانات که کسی به ما نگفته بود

دنیای حیوانات چنان عجیب و پر رمز و راز است که شاید هیچوقت آنطور که باید به آن ها پی نبرید،اگر معلمان زیست شناسی به دانش آموزان درباره این حیوانات و عادات عجیب و غریبشان می گفتند، هیچکس سر کلاسشان غیبت نمی کرد.حیوانات

حیوانات

در این مطلب حقایق باورنکردنی درباره دنیای حیوانات را می خوانید که حتی دانشمندان را شگفت زده می کند. بعد از آن، متوجه می شوید که دنیای حیوانات واقعا چقدر متنوع و شگفت انگیز است.

قرقی ها علف ها را به آتش می کشند تا جوندگان را مجبور کنند از سوراخ هایشان بیرون بیایند،باور کنید یا نه، پرندگان مسئول برخی آتش سوزی های گسترده در طبیعت هستند. جانورشناسان استرالیا شاهد بوده اند که قرقی ها و سایر پرندگان شکارچی، تکه چوب های محترق را با پنجه هایشان حمل می کنند و سپس روی علف های خشک می اندازند تا آتش به پا کنند و با این کار جوندگان را مجبور می کنند از سوراخ هایشان بیرون بیایند.


حقایق جالب از حیوانات

قورباغه ای که کاملا خودش را منجمد می کند

قورباغه جنگلی آلاسکا شش تا هفت ماه به معنای واقعی کلمه یخ می زند. وقتی سرما می آید و بدنش را با یخ می پوشاند، شش ها و قلب از کار می افتد و جریان خون متوقف می شود. آن ها با استفاده از مواد ضدانجمادی که دارند، نقطه انجماد خون و سایر جریان های زیستی خود را پایین می آورند که به زنده ماندن آن ها هنگام انجماد کمک می کند. به محض اینکه بهار می شود، قورباغه دوباره بیدار شده و به زندگی خود ادامه می دهد.


حقایق جالب از حیوانات

یک ماهی که لانه های کاملا هندسی می سازد

این طرح های هندسی اسرارآمیز در کف اقیانوس آرام اثر ماهی پوفر خال سفید هستند. این طرح های زیبا برای جمع آوری ذرات ماسه ای نرم از جریان آب و کمک به بقا در محیط اقیانوس ایجاد می شوند.


حقایق جالب از حیوانات

نوارهای گورخر برای استتار نیستند

دانشمندان دریافته اند که نوار های سیاه و سفید گورخر برای استتار استفاده نمی شوند بلکه ابزاری برای مبارزه با مگس ها هستند. نوار های باریک بدن گورخر به دلیل امواج نوری که از پوست حیوان بازتاب می شود برای حشرات جذاب نیستند.


حقایق جالب از حیوانات

 





:: موضوعات مرتبط: , ,
با عضویت در کانال تلگرام set85@ جایزه دریافت کنید 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sayeh
ت : یک شنبه 26 خرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی